Followers

18 May 2010

Tabur wang di lebuh raya

TOKYO: Seorang lelaki ditahan oleh polis selepas dia menaburkan wang berjumlah jutaan yen di sebuah lebuh raya yang sibuk.

Lelaki berusia 49 tahun itu dilihat oleh pemandu melontar ke udara wang berkenaan sambil berdiri berhampiran pusat membayar tol di wilayah Aichi.

Longgokan wang kertas 10,000 yen (RM350) adalah antara yang dicampakkan oleh lelaki itu.

Polis tiba di tempat kejadian selepas seorang pemandu membuat laporan.
Lebih 2.77 juta yen ((RM95,000) dikembalikan atau ditemui oleh pihak berkuasa di kawasan itu.

Bagaimanapun, polis bimbang lebih banyak wang telah ditabur oleh lelaki itu berbanding jumlah yang telah diperoleh semula.


Keluarganya berkata, lelaki itu meninggalkan rumahnya di tengah Jepun bersama-sama wang berjumlah lebih tujuh juta yen (RM244,000) dalam sakunya. - Agensi

Sumber : Metro

Riz : aduh....apasal ko boleh buang duit macam tue jer...lain kali kasi kat aku ...tahu ler aku nak berabiskan duit ko tue muahaha.....


14 comments:

akuvision said...

huhuhu pakcik kayoo kalau camtu, dari tabur baik bank in kat aku

nabilah_2908 said...

dah kaya sngt ke..smpai tabur duit..

teringt lk kat cerita P.Ramlee..ali baba bujang lapok if tk silap...bila dh kaya...dok tabur wang ems kt jalan..berebut2 org kutip.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
LAUK MASIN = NAK KAHWIN

LORD ZARA 札拉 said...

tabur la kat Malaysia~

sigh~~

jane said...

apasal la tak tabur dlm mulut wa
leh gak rasa sedap sgt ke jd kaya nih

>>______<<

Aftuz said...

kalau bgitau awal2..boleh tolong kutip duit.dekat dengan area aku je tuh.huhu

sweeTSour said...

wah banyak btol duit p.cik nih...sampai ditabur cm 2 je...

ASaDa RyutaRo said...

hahaha... kayooo.. kayoo..

apehal lak tabur2 duet ni? mmg pemurah benor la.. nk bg duet kat orang lalu lalang..

kerajaan pun tak baik hati cam pakcik tu. kalau bertanding boleh menang terus ni. hihi :P

rizputra7 said...

akuvision : itu ler....jelas aku

rizputra7 said...

nabilah_2908 :cerita ali baba bujang lapok...si pak aziz yg lambung2 duit hehehehe

rizputra7 said...

LORD ZARA : takut naik kapal terbang kot hehehe

rizputra7 said...

jane :fuyooo..nak makan ekk..

rizputra7 said...

Aftuz : haha rugi2...

rizputra7 said...

sweeTSour : hehe ye kot...

rizputra7 said...

ASaDa RyutaRo : hehee betul2...