Followers

19 May 2010

Ayat-ayat mengorat


Pertanyaan daripada Ieqazarie (CM)


Q : apa ayat bila nk ngorat awek???

A : huh?...tiba2 jer tanya aku soalan macam nie...muahahaha..ok2...aku tunjuk cara2 lelaki nak mengorat awek.

Jadi kali ini diatas permintaan saudari Ieqa, DEEPFACE ingin mencadangkan ayat2 mengurat yang mungkin efektif kepada wanita zaman ini yang bukan sahaja lebih bijak dan lebih komplikated malahan lebih berani berbanding generasi yang terdahulu.


Ayat Mengurat Berlapik

Contoh 1

Riz : saya suka wanita ayu, lembut dan berbudi pekerti tinggi.

Lisa surihani : Oh....macam siapa?...

Riz : Macam awak..

Jika lelaki menggunakan ayat ini di depan wanita yang digemarinya, dia berpeluang untuk mengukur tahap minat wanita itu terhadapnya. Jika dia merasakan ada ruang dan peluang, mungkin ayat itu boleh disambung

Contoh 2

Riz : Saya sedang mencari calon buah hati dan jika berminat bolehlah mohon

Lisa surihani : ada2 jer ler riz nie..hehehe

Call to action atau panggilan untuk bertindak itu terletak kepada wanita yang menerima ayat itu. Jika tiada apa yang berlaku, tiada siapa yang malu dan jika hadirnya percikan asmara (bukan percikan peluru karya si Touya Karuma hehehe), wanita itu tidak bertepuk sebelah tangan.

Contoh 3

Riz :Saya tak pandai mengurat, taklah sehensem mana, siapalah yang sudi...

Lisa surihani : saya sudi hehehe...

Walaupun ayat ini kedengaran pathetic, menjatuhkan diri sendiri, kekuatan sifat simpati jangan diperkotakkatikkan. Ada wanita yang akan terdorong untuk terpikat dengan ayat jenis ini.


Ayat Mengurat Romantis

Bukan mudah untuk memilih ayat romantis apatah lagi menggunakannya untuk memikat wanita di zaman ini. Ianya tidak boleh kedengaran terlalu jiwang, tidak ikhlas atau dipenuhi dengan pujian yang keterlaluan.

Contoh 1

Riz : Saya baru faham erti cantik apabila melihat wajah awak nie..

Lisa surihani : ada2 jer ler riz nie..benci tau hehehe

ayat ini walaupun kedengaran ringkas tetapi efektif kerana kecantikan ialah kebanggaan seseorang wanita. Dan untuk digelar seorang yang cantik, wanita mudah cair.

Contoh 2

Riz : Bertemu dirimu umpama mimpi didalam mimpi...( lirik lagu Damasutra )

Lisa surihani : ada2 jer ler riz nie..hehehe

Bukan mudah untuk melafazkan ayat ini tatkala mengurat. Mungkin boleh digunakan di dalam emel atau chat, untuk mendapatkan kesan yang maksima.


Ayat Mengurat Terus Terang.

Contoh 1

Riz : Agak-agaknya bila kita boleh couple?...

Lisa surihani : ada2 jer ler riz nie..hehehe

Ayat ini dipopularkan oleh Nabil, Si Raja Lawak dan aku yakin ianya boleh membuatkan lelaki itu diingati oleh wanita yang ingin dipikatnya. Paling kurang pun boleh menyebabkan wanita itu tersenyum.

Contoh 2

Riz :Saya tengok awak ni sesuai sangat untuk jadi teman saya. Saya berbesar hati kalau awak setuju...

Lisa surihani : ada2 jer ler riz nie..hehehe

Tidak ramai lelaki yang berani untuk menggunakan pendekatan ini atau boleh digelar taktik kamikaze. Tetapi, kelebihan menggunakan taktik terus terang ini ialah mengurangkan masa anda syok sendiri kerana jawapan yang anda akan dapat terus menunjukkan tahap minat wanita yang ingin dipikat atau sebaliknya.


Ayat Mengurat Zaman Atok2

Riz : Bibirmu merah bak delima merekah, hidungmu mancung bak seludang...

Lisa Surihani : huh?...tak paham ler riz.....

Riz : hehehe..saya pon tak paham apa yang saya cakapkan nie....


Ask me anything

36 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahha
ok dah hbs gelak..sekian terima kasih...hahahahah..sambung ckt agi gelak

Miro Armyrule said...

kenapa watak awek aku si Lisa tu jadi bahan...muahahaha...btw nice entri..ahaks

zulkbo said...

salam RIZ..
wa caya lu
sama la kita..
ada tokoh playboy ni
he he he..

hans said...

kenapa awek aku ada dalam cerita nih?
ahahahaha

NiNa' said...

tu ayat sblum dpt.. hehehe..

penah tanye akak yg da kawen... laki mmg lain sblum dan slpas kawen.. hehehe..

ieQa sWetLuv said...

ape pasal si lisa tu jawab semua "ada2 je riz ni" aiyoo tak memeberangsangakan betol.. patot nya jawabla.. " dah buang tebiat ke??!!" hahaha baru eklas!! huahuahua

aideeb said...

ooo mcm tu ayat ngurat ..universal ke ayat ni..sy xpernah dgr lak...agaknye xpernah kene ngorat kot..hahahaha...

zoncapriku said...

skrg ni jd kaunselor cinta ker...hebat2...leh x bg awek sorang kat aku..heheehe

Ann said...

hahaha... jwpn lisa tu yg best... dr awl smp akhir... "ade2 je la riz ni..."

touyakaruma said...

Ieqa nie pun ... dia sebenarnya bukan apa . Dia nak tahu yang aku ada ngorat dia ke tak selama nie . Sebab tu dia tanya soalan nie , mana tau kau kalau ada ayat jiwang di atas pernah aku guna .

ieQa sWetLuv said...

touya ni memang nak kene sekeyh laju2 ni PERASANNNN GILERRR!!!!

amirah said...

ada2 ja kamu ni...hoho

el said...

smua ayat kt atas mn leh pakai dah
lalalalalalala
tgk cam k.el direct no nak selindung2
terus dpt lalalalalala

Mia Liana said...

hmmm... berkias-kias...
sekarang straight forward je...

YuSeNzE - KniGhT said...

good info riz...
aku banyak nuntut ilmu kat sini...
hahha...

nur hidayah isa said...

xleh blah ayat yg last tu..kita pon tak phm..seludang tu ape? hihihi

Ery Farieha said...

mst la nak yg romantis
hehe

rizputra7 said...

Nur Hawa Mohd Zin :amboi..gelak pulak dia hahaha

rizputra7 said...

Miro Armyrule : la...awek ko ker..macam mana nie lisa berapa orang pakwe awak nie...hahhaha

rizputra7 said...

zulkbo :hehehe..

rizputra7 said...

hans :la...awek ko juga ker...macam bermadu jer kita nie hahaha

rizputra7 said...

NiNa' : perempuan pon tak sama lepas kahwin

rizputra7 said...

ieQa sWetLuv : tue jawapan skema lisa hahahaha

rizputra7 said...

aideeb :ye kot hehehe

rizputra7 said...

zoncapriku : nak bagi macam mana bro...aku sendiri tak ada awek hehehehe

rizputra7 said...

Ann : hehehe..soalan lain jawapan tetap sama

rizputra7 said...

touyakaruma : itu ler....aku pernah ko guna ayat macam nie kat FB muahaha

rizputra7 said...

ieQa sWetLuv : muahahaha...

rizputra7 said...

amirah :dah ada orang tanya sangat soalan macam nie...hehehehe

rizputra7 said...

el : tak kot...hehehe...

rizputra7 said...

Mia Liana : betul2...sekarang nie zaman nak pantas jer....

rizputra7 said...

YuSeNzE : weh...ko jangan guna pulak muahahaha

Nur Hawa Mohd Zin said...

yela..so funny u know

rizputra7 said...

nur hidayah isa :seludang sejenis bunga yg cantik kalu tak silap hehehe

rizputra7 said...

Ery Farieha : oh.yg romantik yer...hehehe

Anonymous said...

Sy nk knal ngan awak leh x