Followers

13 December 2009

Cikgu Tadika...


http://4.bp.blogspot.com/_e7LEc6q0MJ0/StgX1R0sBSI/AAAAAAAAANo/uj7TMnNpL1M/s320/DSC03770.JPG

Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal…

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen ituke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan…

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada.

8 comments:

rizputra7 said...

Q:kengkawan nampak aku tak?
A: Tak nampak?

Q: So, Tau ke tak kekalau muke aku burok?
A: Tak!

kesimpulannya: sah2, aku tak burok sangat!! hensem sgt!!

hahahha......

sayu=pilu said...

hahaahhaha lawak2...sengal tul ko nih...ahaahahah

slebet tuh slekeh la weh...
aku kuar gi pekan pakai tracksut n tshit jer... ko malu kot jalan ngan aku...adik aku malu doh jln ngan aku...heheheheh

LORD ZARA 札拉 said...

yeah!!
aku akhirnya dapat komen gak!
yes!!!

insan... said...

ish3... kisah yang bgusss.... nama ajew cikgu... tapi akal tak dew.. hahaha...
bernas sungguh kisah tue...

rizputra7 said...

sayu=pilu :haha buat apa nak malu..ok apa pakai tracksut n tshit..daripada tak pakai apa2...;)

LORD ZARA 札拉 : oh..mesti template nie susah..tak apa.nanti saya tukar yg lain...

rizputra7 said...

insan...: cikgu bukan semestinya orang yang bijak pandai...ada juga cikgu blur semacam jer..hehehe

DaHLia said...

opps...riz, i xblur oke...kikiki...tp dalam kes ni..padanlah cikgu tu nk memesongkan akidah orang konon ....nasib ade amin....

rizputra7 said...

DaHLia : ops..i bukan kata kat cikgu DaHLia ok...hehehehe..ramai juga yer cikgu2 yg blogging...