Followers

07 June 2010

Tercukur misai kerana leka tonton bola


MAKKAH: Seorang tukang gunting rambut yang terlalu leka menonton perlawanan bola sepak di televisyen ketika mencukur janggut pelanggan warga Saudi berusia 50 tahun telah mencukur sebahagian daripada misai lelaki itu.

Kecuaiannya itu menyebabkan dia terpaksa membayarnya dengan harga mahal.


Kerana terlalu marah, pelanggan terbabit memaki-hamun tukang gunting berkenaan sebelum keadaan menjadi tidak terkawal apabila kedua-duanya bergaduh.


Keadaan itu akhirnya dapat dileraikan oleh orang ramai yang berada di dalam kedai berkenaan. Sebagai ganti rugi, tukang gunting itu menawarkan supaya dia menggunting misainya sendiri dan berharap perasaan pelanggannya dapat ditenteramkan.


Bagaimanapun pelanggan terbabit enggan, sebaliknya menuntut tukang gunting itu membayar ganti rugi sebanyak RM4,400. Pertikaian itu berjaya diselesaikan apabila tukang gunting terbabit bersetuju.


Tukang gunting itu juga bersetuju memberi perkhidmatan secara percuma kepada pelanggan terbabit selagi dia ditinggal di kawasan berkenaan. - Agensi


Riz : Tanda2 demam bola sudah melanda hehehe....

40 comments:

shameel Iskandar said...

nasib baik tak terpotong telingga. Kalau tak tentu lagi parah.

AesyaZealous said...

HAHA macam2. demam bolaa

akuvision said...

hal misai pun leh bergaduh wo kerana leka tengok bola, viva espana ~~~

Qaseh said...

misai mahal..susah tumbohh kowwwtttt :P

RON said...

haha..pelanggan tu ambik kesempatan sepenuhnya...giler2

s h e e said...

ish3...hambek ko...memang mahal ganti rugi gara2 terpotong misai...ekeke...ni bukan setakat demam bola...da angau bola da ni...

zulkbo said...

salam..
ka ka ka
tandanya bola melalaikan
he he he..
bahaya ni

TTT said...

hehe cian owg tu ;)

Amir Izzat said...

mahalnya misai..kalau amir jual misai amir nie..mesti untung banyak..kah3..

ayunda maajis said...

kikik..baik sungguh tukang gunting tu.bg free service seumor hidup..aku pon nk cengggitu. leh ar wat curl or rebonding percuma tetiap bulan kn

Amanda Sabariah Shamsuri said...

nsb aq xda misai..hehehe

nas said...

ahahahha...kalau terpotong idong,camne lak??? mesti kne saman i juta rial kot...ahahaha

cikCEPET said...

ahahaa~
gile bola tul tuh...
hmmm~

:))

amirah said...

nmpk muda 10 thun apa..haha

belalang hijau said...

demam makan bola
tidur bola telah melanda kembali...

Ann said...

aku pon berjangkit gak ni..huhu

hanaKir@ said...

huu..bes siot..pak cik kayo

YuSeNzE - KniGhT said...

tukang gunting rambut aku selamber je botakkan kepala aku sbb tngok citer padayappa... hahha

sweeTSour said...

wah terpotong misai je pn kena bayar ganti rugi mahal gila..lepas ni barber 2 mesti fobia kan..hehe

ain fathihah said...

ceh, padahal misai tu kan boleh tumbuh balik

rizputra7 said...

shameel Iskandar : kalu potong telinga sudah tentu akan menjadi jutawan segera...hahahaha

rizputra7 said...

AesyaZealous : ini ler dinamakan demam bola hehehe

rizputra7 said...

akuvision : nie baru sikit jer...nanti ada macam2 hal lagi akan berlaku...hehehe viva espana ~~~

rizputra7 said...

Qaseh : yg mahal tue memang betul...tapi misai tue kan cepat tumbuh bila dah kena cukur...paling lama mungkin dalam sebulan

rizputra7 said...

RON : hehehe...masa nie kalu nak cepat kaya...

rizputra7 said...

s h e e : hehehe memang rugi yg berbaloi-baloi

rizputra7 said...

zulkbo : betul2..bola nie boleh buatkan orang menjadi angau

rizputra7 said...

TTT : yup...

rizputra7 said...

Amir Izzat : hahaha...try jual kat ebay bro..mana ler tahu kot2 jadi jutawan

rizputra7 said...

ayunda maajis : boleh jer nak macam tue kalu tukang rambut tersilap pontong rambut..hehhee

rizputra7 said...

Amanda Sabariah Shamsuri : memang ler...dah awak nie girl hehehehe

rizputra7 said...

nas : hidung?hahaha mesti dia nak gunting lumbang hidung hahaha

rizputra7 said...

cikCEPET : hehe..iniler dinamakan demam musim bola...

rizputra7 said...

amirah : muda?hehehe..muda apa...kat atas kepala penuh dengan uban putih

rizputra7 said...

belalang hijau : biasa ler bro...bukan tiap2 tahun ada musim piala dunia..

rizputra7 said...

Ann : la..dah berjangkit ker hehehe

rizputra7 said...

hanaKir@ : aaa..memang kayo kalo kono macam nie

rizputra7 said...

YuSeNzE - KniGhT : hahaha..siot jer

rizputra7 said...

sweeTSour : iya...mesti dia dah fobia nak gunting dalam musim bola

rizputra7 said...

ain fathihah : betul2..tapi mungkin dia malu ngan member2 sebab dia tak ada misai hehehe