Followers

26 May 2010

Jambatan beralun di Rusia


VOLGOGRAD, Rusia - Sebuah jambatan baru di sini sepanjang 7.2 kilometer bernilai AS$393.98 juta (RM1.3 bilion) yang dibuka lapan bulan lalu ditutup pada minggu lalu kerana permukaan jalannya beralun setiap kali angin kencang, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut beberapa laporan, permukaan jalan di atas jambatan itu akan beralun sehingga setinggi 0.91 meter apabila angin kencang bertiup di kawasan tersebut.

Seorang pemandu kereta berkata: "Kereta saya melantun seperti bola. Saya pada mulanya menganggap terdapat sesuatu yang tidak kena dengan suspensi kereta saya."

Menurut seorang lagi pemandu, Andrey Bystrov, dia pada mulanya menganggap tersilap jalan semasa keretanya melantun di atas jambatan itu.

"Saya turut terfikir mungkin ada sesuatu yang berlaku pada suspensi kereta saya.

"Saya kemudiannya melihat kenderaan lain dan mendapati kereta mereka berayun-ayun," katanya.

Seorang pakar, Vladimir Parshin berkata, angin mungkin punca jambatan galang itu beralun. - Agensi




Riz : Fuyooo..gerun aku bila tengok jambatan beralun macam nie...

22 comments:

Miss Izah Mohamed said...

erk... camne leh goyang gitu... pelik jugak kn.. hurm

encHIx laNDax said...

agk2 jmbtan pulau pinang 2 ade mcm ni x?>?huhu

hanaKir@ said...

aaa..gne roda ke jln ni..leh alun2 gitu

marina anakcikbob said...

eee..ngeri...caner la leh jd cmtu..

NiNa' said...

mencabarrnyeeeeeeeeeeeeee ..huhu

Anne Boleyn said...

ade tengok ni kat TV. memang gerun wooh. cube klu jmbatan pulau pinang tu beralun. hehe

s h e e said...

erk...engineer failure...bahaya2...

Aidi-Safuan said...

dulu time belajar subjek kalkulus bawah topic differential equation ade belajar pasal nih. ada jambatan lain gak pernah jadik camnih tapi lagi tinggi la dia punya berayun tuh. lupa dah nama jambatan tuh. erkkk... hehe....

hans said...

gila cuak

touyakaruma said...

Tempat-tempat macam nie baru best merempit

Qaseh said...

lerr ngerii woo.....kalau x de angin lom tentu akk nk lintas kekekek

rizputra7 said...

Miss Izah Mohamed : mungkin binaan jabatan macam tue kot

rizputra7 said...

encHIx laNDax :tak ada kot...hahaha

rizputra7 said...

hanaKir@ : tak ada roda pon...angin jer tue

rizputra7 said...

marina anakcikbob : entah..angin kuat kot

rizputra7 said...

NiNa' :jom nina..kita naik jabatan tue

rizputra7 said...

Anne Boleyn :kalu jabatan pulau pinang macam nie tak tahu ler...

rizputra7 said...

s h e e : yup betul2

rizputra7 said...

Aidi-Safuan :oh..bro ambik subjek nie yer..bagus2 nanti buat sebijik macam nie yer

rizputra7 said...

hans : itu ler

rizputra7 said...

touyakaruma :haha betul2..jom kita try

rizputra7 said...

Qaseh : kalu tak lalu macam mana nak balik umah hehehehe