Followers

30 December 2009

Teka teki


Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

18 comments:

Nabiel said...

tgk sape yg kejor sape~hehehe

Qismina said...

yer ker camtue??? huhu.. tgk kt sirip ikan kot.. ahhaahaha

zermye adnan said...

mkn ikan tu..pastu tgok sedap x.. klo sedap betina la tu...huhuhu~

ZulhilmiRosnin said...

ehem..duyung dan bakar adalah dua spesis ikan yang berlainan jenis dan jantina.

satu fakta.
tiada penipuan.
terima kasih~

zella said...

ty kat tokey ikan tu hehehe

nasz said...

snng jer oklan nieh..tgk mcm dlm gamba 2 je la..
yg janta konpem2 bukak mulut ble dekat.. yng betine lak mulut die kecik je mcm 2..
heheehe..

Cieut Nizar said...

sekilas ikan di laut, aku tahu mana jantan dan mana betina... hua3

Aidi-Safuan said...

hahaha...cam citer p ramli la plak.test kasik ikan mane kejar ikan mane

anys said...

mesty la yang bukak mulut besau tu..
keke...
betina xleh nak bukak mulut luas2 tak sopan..
hehe

hAnIsAh_aMmRaN said...

ha taw.nak jawab.xkire,nk jwb gak.ehehe

yang namenye ikan betina tu ikan duyung,yang namanya ikan jantan tu ikan bakar. yela mana ade bakar tu name perempuan...

;p

Magrib said...

p ramlee jawab...
tngk sape kejo sape...

gua jawab..
yg mane bertelor...
itu la betine

NiNa' said...

tgk sape yg bertelur...
yg keluar telor tu la btino

h.a.n said...

ikan betina gedik sket ;)

rizputra7 said...

Nabiel : sama2 kejor yeob...hehehe

Qismina : tgk sirip???sirip betina lagi cun kot

zermye adnan : haha bagus gak tue

ZulhilmiRosnin : betul sekali..

rizputra7 said...

zella : tokey ikan pon tak tahu ler...heheh

nasz : huhu macam tue ker??tgk mulut jer dah tahu yg mana betina..

Cieut Nizar : huhuhu bro memang hebat..tgk jer dah tahu

rizputra7 said...

Aidi-Safuan : dua2 tak nak kejar..

anys : hehehe..betul2 betina mana boleh buka mulut luas...tak manis lor..

hAnIsAh_aMmRaN : pandai2...

rizputra7 said...

Magrib & NiNa' : jenuh aku nak menunggu dia bertelur..hehhehe

h.a.n : gedik abis...

rizputra7 said...

jawapan :Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR.........

P/s : Tahniah kat ZulhilmiRosnin dan hAnIsAh_aMmRaN...Tepuk2